Blog

خرما

خرما انواع مختلفی دارد که هر کدام خواص فوق العاده ای برای بدن دارند و در درمان و جلوگیری از بیماری ها به بدن کمک می کنند و برای پوست و مو نیز مفید است.

بهترین نوع خرما برای خوردن چیست؟

مجول : ریشه آن در مروکو است، آنها بزرگ و خوشمزه هستند و یک عطر و طعم تافی مانند دارند.

بارهی : همچنین به نام خرمای زرد نیز نامیده می شود، این تنوع بومی مربوط به عراق است آنها نرم و دارای گوشت ضخیم تری هستند.

دایری : این خرما دراز، باریک و سیاه هستند.

هالاوی : اینها فوق العاده شیرین و کوچک هستند.

دگلت نور : یکی از بهترین گونه های تونس و الجزایر می باشد. نیمه خشک و نه خیلی شیرین، این خرماها معمولا در آشپزی استفاده می شود.

هایانی : در مصر، این خرماها نرم و قرمز به سیاه و قرمز هستند.

میگراف: محبوب در جنوب یمن، اینها خرماهایی بزرگ و طلایی هستند.

ایتیما : اینها بومی الجزایر هستند، و بسیار شیرین می باشند و بزرگ و مستطیل اند.

از همه اینها، مجول به عنوان خوشمزه ترین و مغذی ترین نوع خرما است.اینها شایع ترین نوع خرما سیاه هستند و غنی از آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند و غنی از پتاسیم نیز می باشند.انواع متعددی از این میوه وجود دارد، که محبوب ترینش مدیجول است.

جالب است بدانید برعکس، مزایای خرماهای کوچکتر، بیشتر نیز می باشد.برخی از فایده های شگفت انگیز خرماها می توانند به ما در این موارد کمک کنند، کاهش کلسترول، درمان یبوست و افزایش سطح انرژی و سلامت استخوان ها.

خواص خرما و میزان کالری آن:

هر خرما شامل حدود 20 کالری هستند و حاوی 2.8 میلی گرم کلسیم و 5 گرم کربوهیدرات میباشند. خرما نیز غنی از آنتی اکسیدان ها است، تانن ها مهمترین آنها است این تانن ها از آسیب سلولی جلوگیری می کند و در برابر التهاب محافظت می کند. در واقع، خوردن خرما با معده خالی کرم روده را می کشد.
خواص ، فواید و مزایای سلامتی خرما:

بسیاری از مزایای سلامتی خوردن خرما عبارتند از:تسکین یبوست، تنظیم سطح کلسترول، اختلالات روده، مشکلات قلبی، کم خونی و اختلالات جنسی.

خواص خرما برای بهبود سلامت استخوان:

خرما منبع غنی از مس، منیزیم، سلنیوم و منگنز است - همه این ها برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط با پوکی استخوان ضروری هستند.خرما نیز غنی از ویتامین K است، که یک انعقاد کننده خون است و به سوخت و ساز بدن شما کمک می کند. همچنین شامل بورون هستند که برای استخوان های سالم مفید هستند.

این میوه حاوی مواد مغذی بسیاری است که به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند. همچنین حاوی قندهای طبیعی مانند سقز، فروکتوز و گلوکز است که همه آنها باعث تقویت انرژی می شوند.

 

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.